zvučna instalacija
@ Pogon Jedinstvo, Trnjanski nasip bb, Zagreb
otvorenje izložbe: utorak, 12.5.2015. u 20:00 h
izložba je otvorena od 13. do 15.5.2015., od 17:00 h do 20:00 h
upad: 0 kn
playa, zvučna instalacija koja sugerira kretanje morskih valova. Iz petnaest akustičnih gitara položenih na pod izrasta impresivan, gust oblak žica koji se nadvija nad instrumentima; trideset kablova se nježno spušta do gitara...više
zvučna instalacija
@ Pogon Jedinstvo, Trnjanski nasip bb, Zagreb
otvorenje izložbe: utorak, 12.5.2015. u 20:00 h
izložba je otvorena od 13. do 15.5.2015., od 17:00 h do 20:00 h
upad: 0 kn
playa, zvučna instalacija koja sugerira kretanje morskih valova. Iz petnaest akustičnih gitara položenih na pod izrasta impresivan, gust oblak žica koji se nadvija nad instrumentima; trideset kablova se nježno spušta do gitara zaustavljajući se tik do žica. Na kraju svakog kabla je DC motor koji se slobodno njiše i rotira različitim brzinama komad tkanine koji dotiče žice gitare. Na njihanje utječe sam motor kao i kontakt sa žicama: oblak zvuka se konstantno mijenja u treperavoj harmoniji sa svakim dodirivanjem žica tkaninom. Ugodna filigranska glazba oblikovana je nasumičnim događajima, planiranim valovitim pokretima i odnosima između dijelova instalacije. Kako vrijeme prolazi, nepredvidljiva fizikalna svojstva prostora, kao što je temperatura, mijenjaju uštimanu strukturu neznatno i polako te stvaraju živuće, krhke zvučne krajolike. playa pruža hipnotičko i kontemplativno imaginarno putovanje, a bavi se konceptom akumulacije akorda i činom uštimavanja kao strategijom kojom se kreira zvučni prostor unutar fizičkog, zamagljujući pritom granice između skladanja glazbe i uštimavanja instrumenta.
rubén d’hers, gitarist i sound umjetnik iz Caracasa, Venezuela, s trenutnim boravištem u Berlinu. Fokusiran na zvučne instalacije i tehnike sviranja pri čemu se bavi upotrebom akorda kao autonomnih zvučnih prostora. Umjetničku školu završio je u Caracasu (Cristobal Rojas Art School), dok je kasnije studirao elektroakustično komponiranje na sveučilištu Bauhaus, Weimar. U Caracasu je od 1999. do 2007. djelovao kao su-osnivač i gitarist jazz-rock benda kRé. Od tada radi na samostalnim projektima koji naglašavaju upotrebu žičanih instrumenata kao osnovnog medija umjetničkog izražavanja. Radove je predstavljao u ZKM Karlsruhe (DE), Neues Museum Weimar (DE), Pure Data Convention (DE), SeaM Weimar (DE), LAB 30 Klangkunst Experimente Augsburg (DE), Netwerk centru (BE), Galeriji Oficina #1 u Caracasu (VE) i na festivalu Heart of Noise, Innsbruck (AT).